بهترين تايم براي تور گرجستان چه فصلي مي باشد

تور لحظه آخري گرجستانبه علت جاي گرفتن در ميان اروپا و آسيا ميتواند تجربه خاصي براي توريستها ايجاد كند.ساخت  باستاني و تاريخ كهن اين سرزمين در امتداد مدرنيته  فرزندان جديد اين سرزمين موفق شده موقعيت جالب و تماشايي را براي مسافران ايجاد كند.گفتني است .

گُرجِستان (به گرجي: საქართველო، ساكارْتْوِلُ) (با نام Georgia") كشوري است در قفقاز كه بين درياي خزر و درياي سياه قرار گرفته است.

گرجستان يكي از كشورهايي است كه در هر دو قارهٔ اروپا و آسيا قرار داشته و يكي از اهداف مقامات سياسي تفليس پايتخت گرجستان، عضويت در اتحاديه اروپا و ناتو است؛ كه گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحاديه اروپا و ناتو مي‌باشد و همكاري‌هاي زيادي با اين دو سازمان دارند لازم است ذكر شود كه كليه قوانين گرجستان مانند قوانين اتحاديه اروپا است.

مردم بومي گرجستان، مردم گرجي مسيحي ارتدكس و پيرو كليساي ارتدكس گرجي هستند. گرجي‌ها به زبان گرجي سخن مي‌گويند كه زبان رسمي كشور گرجستان است و با الفباي گرجي نوشته مي‌شود كه يكي از چهارده الفباي موجود در جهان مي‌باشد.

ديرينگي زندگي انسان در گرجستان به ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ (يك ميليون و هشتصد هزار) سال پيش مي‌رسد كه گروهي از انسان‌هاي نخستين موسوم به انسان گرجي در آن مي‌زيسته‌اند. گرجستان يكي از قديمي‌ترين كشورها و يكي از غني‌ترين فرهنگ‌ها را داراست.

گرجستان در زمان باستان با نام ايبريا شناخته مي‌شده است و امروزه در اكثر زبان‌ها با اشكال گوناگون واژهٔ يوناني "گِئُرْگيا" (Georgia به معناي "كشاورزي") شناخته مي‌شود.

از زمان بنيان پادشاهي گرجستان باستان يا همان ايبريا توسط پارناواز يكم در سدهٔ چهارم پيش از ميلاد تا زمان حمله مغول به گرجستان در سدهٔ ۱۳ ميلادي، دورهٔ صلح و آرامش در تاريخ گرجستان است و از حمله مغول به بعد، گرجستان تاريخي پر فراز و نشيب را با ايستادگي در برابر حملات ايرانيان، عثماني‌ها و روس‌ها گذرانده كه واپسين مورد آن حملهٔ روسيه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ ميلادي است.

نقطهٔ اوج تاريخ ارتباط گرجستان و ايران، دوران صفويه بوده كه مهم‌ترين رويدادهاي آن عبارتند از:

    ۲۳ بار حملهٔ ارتش امپراتوري صفويان به گرجستان
    قتل‌عام بسياري از گرجي‌ها
    اسارت و تبعيد ۳۰۰۰۰۰ (سيصد هزار) تَن از بازماندگان گرجي‌هاي كشته شده به قزوين، گيلان، مازندران، گلستان، اصفهان و فارس
    برقراري متناوب حكومت صفويان بر شرق و حكومت عثماني‌ها بر غرب گرجستان


پس از صفويان، نادر شاه افشار به گرجستان حمله كرده و ۳۰٬۰۰۰ (سي هزار) گرجي را به خراسان تبعيد كرد. آغامحمدخان قاجار نيز پس از حمله به تفليس، با قتل‌عام مردم آن شهر، يكي از خونبارترين وقايع تاريخ گرجستان را رقم زد و ۱۵٬۰۰۰ گرجي را نيز به ايران كوچاند.[۱]

با امضاي عهدنامه گرجيوسك در سال ۱۷۸۳، گرجستان تحت‌الحمايهٔ روسيه شد و حدود بيست سال بعد يعني در سال ۱۸۰۱ ميلادي، روسيه، گرجستان را به عنوان يكي از فرمانداري‌هاي خود اعلام نمود و رژيم تزاري در گرجستان برقرار شد. در پي انقلاب ۱۹۱۷ امپراتوري روسيه، گرجستان، در ۲۶ مه ۱۹۱۸ اعلام استقلال كرد، اما ارتش سرخ شوروي در سال ۱۹۲۱ ميلادي (۱۳۰۰ شمسي) به گرجستان حمله كرده و به مدت ۷۰ سال، گرجستان يكي از جمهوري‌هاي شوروي بود تا اينكه در سال ۱۹۹۱ ميلادي (۱۳۷۰ شمسي)، مستقل شد.

اميدواريم كه تور گرجستان به شما خوش بگذرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.