نكاتي درباره جراحي زيبايي بيني

تاثير پيلينگ در زيبايي چهره

پيش از انجام هر گونه جراحي زيبايي بهتراست با آگاهي و دانش لازم درباره هر عمل زيبايي به آن پرداخت، در اين مطلب شما را با نكاتي درباره جراحي زيبايي بيني آشنا ميكنيم.

بيني از سه لايه اصلي تشكيل شده است:

1) لايه پوشاننده خارجي كه از پوست و لايه عضلاني ظريف چسبيده به سطح زيرين آن تشكيل شده است.
2) اسكلت استخواني غضروفي
3) لايه پوشاننده داخلي كه بيشتر از مخاط و مختصري هم از پوست تشكيل شده است.

ساختار بيني هاي استخواني
يك سوم بالايي پل بيني از استخوان و دو سوم پاييني آن از غضروف تشكيل مي‌شود. اگرچه گاهي برآمدگي و قوز بيني تنها محدود به يكي از دو بخش استخواني و يا غضروفي مي‌شود، اما اكثراً از اضافي استخوان و غضروف، هر دو، شكل مي‌گيرد. معمولاً بخش عمده‌ي برآمدگي استخوان بيني در قسمتي از بيني به نام طاق غضروفي، شامل غضروف‌هاي كناري فوقاني و تيغه مياني بيني، قرار دارد. از آن‌جايي كه غضروف‌هاي كناري فوقاني و تيغه مياني بيني به يكديگر متصل هستند، آسيب ديدن هر يك از اين دو معمولاً بر آن ديگري نيز تأثير خواهد گذاشت.

ارزيابي و درمان
در ارزيابي پيش از عمل جراحي، سوابق كامل پزشكي بيمار، شامل معاينه‌ي مجراهاي عبور هوا و انسدادها، بررسي مي‌شود. اگر بيمار پيش از اين جراحي بيني انجام داده يا ضربه‌اي به بيني‌اش وارد شده باشد، در اين ارزيابي شرايط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه ديدن در تصادف، داشتن عكس‌هايي از زمان قبل از حادثه در تعيين روند درمان مفيد خواهد بود. استخوان‌هاي بيني از نظر اندازه، شكل، ضخامت و تقارن بررسي خواهند شد. تركيب و ساختار بيني استخواني (نسبت استخوان به غضروف) معين مي‌گردد، و ضمناً در معاينه‌ي داخل بيني مشخص خواهد شد كه آيا انحراف تيغه يا ديگر نابه‌هنجاري‌ها بر مجراهاي بيني اثر مي‌گذارند يا خير. به كيفيت و ضخامت پوست روي بيني نيز توجه خواهد شد تا شناخت كافي در مورد چگونگي پوشش داده شدن بيني پس از بر طرف شدن يا كوچك شدن برآمدگي بيني استخواني توسط بافت نرم و پوست روي بيني به دست آيد.
اسكلت بيني خود از دو جزء استخوان و غضروف تشكيل شده است بطوريكه يك سوم بالايي بيني استخواني و دو سوم مياني و پاييني غضروفي ميباشند. علت بزرگي يا زيبا نبودن بيني را هم مي توان به دو دسته تقسيم كرد: يكي آنكه اسكلت يا غضروف بيني بزرگ يا ناهماهنگ است و ديگر آنكه پوست بيني كلفت و نافرم است. به دسته اول بيني استخواني و به دسته دوم بيني گوشتي گفته ميشود.

برخي افراد فكر مي كنند كه ظاهر بيني شان از روبرو و يا شايد حتي از كنار، خوب به نظر مي رسد؛ اما چيزي كه از آن ناراضي هستند، ضخامت بيني شان است و به همين دليل تمايل به باريك كردن آن دارند.

چنانچه بيني پهني داريد، عوامل زيادي وجود دارند كه تعيين مي كنند چه نتايجي از عمل رينوپلاستي مي توانيد انتظار داشته باشيد.

اگر پوست اطراف بيني تان خيلي ضخيم است، جراح مي تواند شكل بيني را تغيير دهد و يا شايد ممكن است بتواند آن را كمي باريك تر كند، اما به دليل ضخامت پوست آن، ممكن است به اندازه ي دلخواه نتوان بيني را باريك كرد.

به هر حال اگر بيني شما به دليل ساختار استخواني  آن پهن است، معمولا توسط عمل جراحي بيني مي توان پهناي بيني را به طور قابل ملاحظه اي كاهش داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.